Yükselenler kulübümüze katılın!

Dijital Emlak Pazarlama

Dijitalleşme ile emlak danışmanlarının yeni yazımları işlerine getirmesi ile oldukça kolaylaşma oldu. Öncesinde emlakçılar tarafından yerine getirilen prosedürler artık dijital alanlarda asistanlar sayesinde hızlıca halledilebiliyor. Bunların yanı sıra portföy içerisinde taşınan şirket hesapları da yönetimde dijital pazarlama stratejileri ile oldukça efektif olabiliyor. Ancak burada diğer önemli şey ise alanlarında uzman bir emlak danışmanı ile hangi markanın uygulanmasını tercih ettiğinizdir. Dijital bir emlak danışmanı olabilmek için gerçekleştirilen paketler mevcuttur. Bu paketlerden destek alarak sizler de kendinizi geliştirebilirsiniz.

Gayrimenkul Alıcısı Açısından Dijital Pazarlama

İster kendi kullanımlarınız için ihtiyaç olsun isterseniz de kira getiriniz için yatırım amacıyla gayrimenkul alıcıları olsun satın alma öncesinde online olarak araştırma yapmaktadırlar. Gayrimenkul alıcıları sahipleri üzerinden bazı bilinen emlak sitelerini de ziyaret ederek emlak ilanlarını incelemeye alabiliyorlar. Bunlarla beraber gayrimenkul ofislerine, inşaat firmalarına ve konut projelerine ait web sitelerini ziyarette bulunabiliyorlar.

Bu sırada potansiyel alıcılar; sadece emlak ilanları ya da web siteleri üzerinden bilgi almadan aynı zamanda internet reklamlarının aracılığıyla da bilgilere rastlayabiliyor. Bunların dışında bir de sosyal medyalarda da başlayan danışmanlık aktifleşme aşamasında. Tüketiciler, gayrimenkul alım niyetine de bağlı olarak seçtiği gayrimenkul hakkında daha detaylı bilgi almak, gayrimenkulü fiziksel olarak görmek ve nihayetinde satın almak için gayrimenkul aracısı ile iletişime geçer.

Mülk Sahibi Açısından Dijital Pazarlama

Benzer şekillerde, gayrimenkulün satışını gerçekleştirmek isteyen gayrimenkul sahipleri de gayrimenkul aracıları ile iletişime geçebilmek amacıyla interneti kullanmak zorundadır. Bir an önce sahip olduğu gayrimenkulü elinden çıkarma niyetinde olan mülk sahipleri de elbette güvenilir, işini profesyonelce yapabilen ve alıcı portföyünü de fazla aracısı olan bir hesaba ulaşmak ister. Mülk sahibi bulunduğu bölge üzerinde gezinme gerçekleştirir ve doğru ofis ya da danışmanı arayabileceği gibi internetten de mutlaka yararlanacaktır.

Gayrimenkul satıcısı; daha da az zamanda işini tamamlamak ister. Yani zaman kaybı yaşamadan olabildiğinde zahmetsiz bir uğraşla mülkün hızlı satışını gerçekleştirmek ister. Bu yüzden de dijital pazarlamalar etkin ve verimli bir şekilde kullanılmalıdır. Bu sektör üzerinde gayrimenkul ofisi ya da danışmanı rakiplerine göre mülk satıcısına ulaşarak her zaman bir adım önde olabilir.

Gayrimenkul Sektörü İçin Dijital Pazarlama Kanalları Nasıl Yapılır?

Gayrimenkul sektöründe paydaşlar baz alınarak dijital pazarlama üzerinden neden önemli olduğu belirtilmiştir. Şimdi ise gayrimenkul sektöründe pazarlama kanallarından kısaca bahsedeceğiz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Türkiye içerisinde oluşan potansiyel gayrimenkul müşterileri genel bakıldığında ilk defa Google arama motoru üzerinden sorgulama yaparken aramak istenilen kelimeyi bulmaya çalışır.

Sosyal Medya

Potansiyel müşterilerin bulunması amacıyla olması gereken dijital pazarlama faaliyetlerinden biri de sosyal medyadır. Ücretsiz olduğundan dolayı birçok dijital emlak sektöründe de kullanılmaktadır. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Youtube gibi ülkemizde çok kullanılan sosyal ağların doğru stratejiyle kullanılması sonucunda gayrimenkullerde başarı sağlanabilir.

E-Posta Pazarlama

Gayrimenkul sektöründe dijital pazarlama araçları arasında bir de e-posta pazarlama bulunmaktadır. Haftalık ve aylık düzene uyulmasıyla da e-mail gönderilerek gayrimenkul satışı artırılabilir.

Web Site

Gayrimenkul sektörü içerisinde faaliyet gösteren danışmanlar için özel olarak tasarlanan bir web sitesi bulunmalıdır. Portföylerde yer alan gayrimenkuller ilan edilir ve potansiyel müşteri için bilgi hazinesi oluşturulur. Ayrıca site içerisinde tapu, kredi başvurusu, yapı dekorasyon, taahhüt işleri gibi hizmetlerini sunmak ve hakkında bilgi vermek de önemlidir.

İnternet Reklamları

Sosyal medya ve SEO’nun yanı sıra dijital pazarlama stratejilerine bağlı olarak internet reklamları kullanılabilir. Belirli reklam bütçelerinin de Google Ads gibi arama motoru reklamları ve sosyal medya reklamları verilmesiyle potansiyel müşteri alanında başarı sağlanabilir.